20 Haziran 2011 Pazartesi

Roma'ya gidip Vatikan'ı görmeden gelmek

Vatikan’ı göremedik:( Neden göremedik: Şimdi efenim dediler ki Vatikan’a en son gidin, çünkü öyle şaşaalı ki ondan sonra gördüğünüz herşey sönük kalır, onu sona bırakın.
Tavsiye üzerine, gitmeden bir gün evvel Cumartesi günü sabahın körü 06.00 itibariyle yolara düştük. 3 km kala, daha gün ağarmamışken uzakta kalabalık guruplar gördük ben "şu avrupa insanı bir başka canım, görüyor musun protesto işini bile ciddiye alıp sıra sıra sabahın bu kör saati dizilmişler görev gibi” dedim. Yaklaştıkça baktık ki çoğaldılar çoğaldılar...üstelik 5-17 yaş arası guruplar bu işte bir iş var dedik , 2 km kala birden mahşer yerini gördük. Okullar Cumartesi çocukları Vatikan’a gezmeye getiriyor desem değil, çünkü Roma değil İtalya’da bile o kadar çocuk olamaz! Ben diyeyim 20 siz deyin 30 bin insan (doğrusu 50 bin kişiymiş sonradan öğrendik basından). O düzen gitmiş kaos hakim olmş birbirini iten kakan... Koşmaya başladık uyanığız ya, ön sıralarda yer alacağız onları geride bırakıp. O sırada hırsızlık vakası vuku buldu. Arkadaşın sırt çantasından almışlar alacaklarını, koşup yakaladım tabi ama burası ayrı bir hikaye, geçiyorum. Polis hırsız vs diyerek kendime yol açıp bariyerlere geldim, polise derdimi anlattım güç bela, polisten cevap “burası Vatikan” ee! diye bakakaldım. Mesele şuymuş Vatikan İtalya içinde bağımsız bir devlet olduğundan orada görevli polisler Roma’da olan olaylarla ilgilenmiyormuş. Tam Aziz Nesin’lik hikaye. Arada sadece bir çit mesafesi var ve polis “beni ırgalamaz” diyor. Yapacak birşey yok, bıraktık hırsızı mecburen ve madem bu kadar geldik ön kapıya dayanalım bari dedik. Ama o çocuk görüntülü herküller bizi o demirlerde yapıştırdı adeta, 1,5 - 2 saatlik bir işkence sonrasında nihayet kapıya varıp içeri giridğimizde fena halde tartaklanmıştık. Bahçede binlerce sandalye ve barkovizyon, nedir derken öğrendik ki Papa konuşma yapacakmış, o gün ölüler bayramıymış, ziyaret için içeri giriş saat 14.00 deymiş. Bütün Katolik camiası oradaymış. Avrupada ne kadar katolik okulu varsa, bu özel gün için otobüslerle gelmişler, çok afedersiniz bahtımıza kargalar sıçsın demek istiyorum! 4 saat debelenme onca hengame sonrasında ordan geriye dönmek de hiç mi hiç kolay olmadı. Ve Vatikan’ı göremeden döndük. Ama ben oradan uzaklaştığımda 4-5 saati o işkencede geçiren biri olarak şöyle bağırıyordum “hiç bekleme bizi Papa, nursuz pe..nk gelmeyeceğiz sana”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder